VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

söndag 22 augusti 2010

RULLTÅRTA (Glutenfri)


I dag skulle det få bli något gott till kaffet, och eftersom jag nyligen har fått diagnosen Dermatitis herpetiformis alltså på svenska glutenintolerans, så ska det självklart bli något glutenfritt.

3 ägg
2 dl strösocker
2 dl mjölmix
2 tsk bakpulver
½ dl mjölk
mandelspån

GÖR SÅ HÄR:

Sätt ugnen på 250 grader
Vispa ägg och socker pösigt med elvisp
Vänd ner mjölmixen och bakpulvret i äggsmeten
Rör sist i mjölken

Häll smeten på ett bakplåtspapper som du har smörat lite
Strö lite mandelspån överst
Grädda kakan i mitten av ugnen i ca: 5-6 min
Strö lite strösocker på den färdiga kakan och vänd upp den
på ett annat bakplåtspapper
Bre genast valfri sylt på den varma kakan ( själv använde jag drottningsylt i dag )
Rulla sedan ihop kakan och låt den svalna ihoprullad i bakplåtspappret innan
du skär upp den
Detta är den mjölmix jag använder när jag bakar

2 kommentarer:

  1. lottaskotte@hotmail.com11 augusti 2011 kl. 20:10

    Den här vart lyckat. Tack vilka bra recept du har på din blogg.

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta, va glad jag blir att du gillar recepten och att det är något som faller dig i smaken / PERNILLA

    SvaraRadera