VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

tisdag 15 februari 2011

KEXCHOKLAD 1 (Glutenfri)

Jätte god kexchoklad gjorde jag häromdagen
Detta behöver du
Schärs glutenfria smörgåsrån
Odense nougat
Odense marsipan
Rostad flagad mandel
Ljus choklad

Gör så här:
Ta ett smörgåsrån
hyvla marsipan med en osthyvel och
lägg på rånet
hyvla nougat och lägg på marsipanen
lägg på ett rån på marsipanen
hyvla nougat och lägg på rånet
lägg sist på ett rån, alltså
Smörgåsrån
Marsipan
Nougat
Smörgåsrån
Nougat
Smörgåsrån
Pensla sedan med smält choklad
och strö flagad mandel på båda sidorna
Lägg på ett smörpapper och låt dom stå
kallt ett tag, när dom stelnat så skär du dom
i mindre bitar, jag delade mina i 3 bitar
Det blev ganska många så jag frös in en del
det går jätte bra, sen är det bara att ta fram
när man blit sugen


SÅ MUMMSIGT....



3 kommentarer:

  1. Vilken jättefiffig idé!Ser ju nästan ut som köpta.

    SvaraRadera
  2. Hittade hit när jag googlade på glutenfria hallongrottor. En massa kul recept här finns det! jag är själv gluten sen drygt 10 år tillbaka, så jag har väl lite recept jag med. Och är alltid glad när jag hittar nya som nån provat!
    Kommer garanterat tillbaka!
    Mvh Miriam

    SvaraRadera
  3. Hej Miriam! Jätte kul att du hittade till min blogg och att du gillade recepten / Pernilla

    SvaraRadera