VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

måndag 25 april 2011

DILLSTUVAD POTATIS (GLUTENFRI)

I dag så tänkte jag att jag skulle testa något som
jag aldrig har testat att göra själv någon gång,
för  ibland så kan man bli så där vansinigt sugen
på vissa saker och idag var en sån dag när jag
fick det där suget efter dillstuvad potatis

DETTA BEHÖVER DU:
900 gr potatis
2 dl hackad dill
4 dl gräddmjölk
1-2 msk glutenfri mjölmix
1 tsk socker
2 msk smör
salt o vitpeppar

GÖR SÅ HÄR:
Skala och skär potatisen i ca 1 gånger 1 cm
stora bitar
Koka den sedan i lite lättsaltat vatten
i ca 8-10 min, det ska va lite tuggmotstånd
i potatisen, häll sedan av vattnet och låt
den stå och svalna något.
Smält under tiden hälften av smöret
Vispa i det glutenfria mjölet 1 eller 2 msk det
beror på hur tjock stuvning du vill ha, jag
tog 2 msk men nästa gång så ska jag bara ta
1 msk för jag vill inte ha för tjock stuvning.
Häll sedan på gräddmjölken och låt det koka
ihop under omrörning i ca 3-5 min
Den här glutenfria mjölmixen
anväde jag till stuvningen
När stuvningen har fått koka ihop häller
du i potatisen och dillen och
sockret det går även bra
att hoppa över sockret
om du vill , salta och
peppra efter egen smak



Klicka i smörklicken som blev kvar
och rör om
Sedan har du en god dillstuvad potatis
Jag serverade min dillstuvade potatis
med lite kall rökt lax och en
grönsallad till

mumsigt......




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar