VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

måndag 25 april 2011

KASSLERFRESTELSE (GLUTENFRI)


Igår så gjorde jag en kasslerfrestelse, det är ett bra
alternativ till dom som inte tycker om
jansons frestelse, fast dit hör inte jag, jag älskar
jansons frestelse, nog om janson och tillbaks
till denna sötnos

Detta behöver du:
1 gul lök
300 gr kassler
800 gr potatis
1 dl riven ost
5 dl grädde
ströbröd glutenfritt
salt o vitpeppar

GÖR SÅ HÄR:
Skala och skiva löken, fräs den i lite smör så att den
blir gyllengul
Smörj en ungnsfast form med lite matfett
(jag tog en mellan storlek på formen)
Skala potatisen och skär den i ganska tunna stavar
lägg hälften av potatisen i botten av formen
salta och peppra lite
Strimla eller hacka kasslern och lägg på potatisen
Lägg på den stekta löken
Lägg på den rivna osten
Lägg sedan på den resterande potatisen
salta och peppra lite
Slå på grädden
Strö sedan på lite ströbröd
Detta ströbröd anväder jag
Ta sedan några smörklickar och lägg överst
Grädda sedan i mitten av ugnen 200 grader
i ca 50-60 minuter eller tills den ser och känns färdig
Servera en grönsallad till, jag lovar det är jätte mumsigt
Det räcker gott och väl till 4 portioner

SMAKLIG MÅLTID














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar