VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

torsdag 23 juni 2011

POTATISSALLAD (GLUTENFRI)


Här ska du få receptet på världens enklaste
och godaste potatisallad, jag gjorde på det
jag hade hemma, om man vill kan man ju
ha i mera saker av det man tycker är gott,
men detta hade jag i:

Kokt kall färskpotatis
2 burkar creme fraiche á 2½ dl
1 dl majonäs
2½ msk dijonsenap
2 mellanstora rödlökar
salt
vitpeppar

Så här gjorde jag:


Koka potatisen i lättsaltat vattan
och låt den kallna


Skiva den i ganska stora bitar
och lägg i en bunke


Hacka eller skiva rödlök


Sedan i med båda burkarna creme fraiche


I med majonäsen


Sedan dijonsenapen-salt-vitpeppar


Rör om


Häll över potatisalladen i en skål


Sedan är det bara att servera till det du tycker om.
Det är också gott att lägga lite potatissallad
på en glutenfri hård eller mjuk smörgås


GOTT GOTT......



2 kommentarer:

  1. Denna ska jag prova att göra till mitt barnbarn som har glutenallergi, hon kommer nu på Lördag (31okt) den ser god ut! Hälsningar, Morfar Levi i Norrahammar (tösa heter Nadja och är 3,5år)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Levi
      hoppas lilla Nadja tyckte om Morfar Levis potatissallad
      MVH Pernilla

      Radera