VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

måndag 17 oktober 2011

POTATIS OCH PEPPARROTS PANERAD TORSKRYGG (GLUTENFRI)


Det här var det godaste jag ätit på länge (oftast
så säger jag det om all mat jag äter) men det här
var verkligen gott och lite annorlunda.
Receptet har jag hittat hos Maja på
Majas Allergirecept . Testa det, jätte jätte gott

Detta behöver du:

Till 2 pers.

2 fileér av torskrygg
2 grovt rivna råa potatisar
en liten bit riven pepparrot
salt och vitpeppar
olja och smör att steka i

Gör så här:

Riv potatisen och pepparroten och blanda ihop
Salta och peppra fisken
Klappa in potatis och pepparrotsblandningen på fisken,
det blit som ett tjockt täcke runt fisken
Stek i olja och en liten smörklick, stek ett par
minuter på varje sida, ta upp och lägg i en
ungsfast form, efterstek i ugnen 200 grader
i ca 10 minuter


Rå potatis


Riven potatis


Riven pepparrot


Blanda ihop potatis och pepparrot


Salta och peppra fisken


Klappa in potatis och pepparroten på fisken


Stek i olja och en liten smörklick


In i ugnen 200 grader ca 10 minuter


Serveringsförslag


Hemmagjord potatismos en kall sås och
en grönsallad till, sååååå gott


8 kommentarer:

  1. Kul att du gillade det, det blev en omedelbar favorit här hemma också. Man kan alldeles säkert variera kryddningen i det oändliga, men det blir till att testa nästa gång. Mvh Maja

    SvaraRadera
  2. Ååå så gott det ser ut och såsen blev jag helt kär i om man nu kan bli det i en sås :-)

    SvaraRadera
  3. Hjälp, låter ju supersmarrigt!!

    SvaraRadera
  4. Therése, det var supersmarrigr också :-)
    /PERNILLA

    SvaraRadera
  5. Tina, man får bli kär i en sås, den var jätte jätte god. Ha det bra/ PERNILLA

    SvaraRadera
  6. Maja, det var ett super recept, jag åt och njöt/ PERNILLA

    SvaraRadera
  7. Tack, återigen, för ett inspirerande glutenfritt recept! Det här bara måste jag testa!

    SvaraRadera
  8. Louise: det var jätte gott, hoppas du tycker detsamma när du testat, ha det bra /PERNILLA

    SvaraRadera