VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

fredag 6 januari 2012

ANDERS FRUKOSTMUFFINS (GLUTENFRIA)


För ett tag sedan så fick jag ett mail
från Anders en bloggläsare och en
receptgivare, han gav mej detta recept
på dessa underbart goda frukost muffins,
jag blir lika glad varje gång jag får ett
recept från en bloggläsare

Detta behöver du till dessa sötnosar:

6 ägg
2 tsk bakpulver
3 tsk pizzakrydda (jag tog 1 msk)
1 tsk salt
½-2 dl glutenfritt mjölmix (jag använde sempers grovmix, tog 2 dl= 120 gr.)
2 dl kesella ( jag tog hela burken 2½ dl)
riven ost

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader
Blanda ägg-kesella-pizzakrydda-salt
vispa det lite pösigt med elvisp
Blanda ihop bakpulvret med mjölmixen
och vispa ner det i äggsmeten
Häll muffinssmeten i siliconformar
(12 stycken blev det för mej)
som du ställt på en plåt
Ta den rivna osten och tryck till små bollar
Tryck ner en ostboll i varje form, strö gärna lite ost
på toppen också
Grädda i mitten av ugnen 200 grader i 10-15 minuter











Dom blev jätte goda
Dessa muffins kan servera när du vill
till frukost-kvällsfikat-till en soppa-eller en god gryta


Tack Anders





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar