VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

lördag 28 januari 2012

HALLOUMIPANERAD KYCKLINGFILÉ (GLUTENFRI)


En jobbarkompis berättade att hon brukade
panera med halloumiost och det tyckte jag lät så
gott att jag var tvungen att testa, resultatet blev
hur gott som helst, så tack Anna för det tipset

Detta behöver du till 2 pers:

2 stycken tvådelade kycklingfiléer (= 4 st.)
1 ägg
Finriven halloumiost
1 msk timjan
svartpeppar

Gör så här:

Riv halloumiosten fint
Vispa upp ägget med svartpeppar och timjan
Vänd kycklinfiléerna i äggvispet
Vänd dom sedan i osten
Stek i smör och rapsolja på medelvärme
tills kycklingen är genomstekt
Jag serverade mozzarella och tomatsallad till
och ungsrostad potatis och morot










Tack Anna



2 kommentarer:

  1. Men hallå, så gott det där lät! Det ska jag faktiskt testa. Parmesan och pecorino har jag panerat i, men aldrig halloumi. Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej Kersti ! Det var jätte gott, ha en bra helg själv / Pernilla

    SvaraRadera