VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

torsdag 12 april 2012

KORVSTROGANOFF (GLUTENFRI)


Detta behöver du:

400 gr falukorv
1 gul lök
2 msk tomatpurè
4 dl mellanmjölk
2 dl creme fraiche
½ dl chilisås
1 ask (200 gr) philadelphiaost
½ msk paprikapulver
salt
peppar
ev 1 dl vatten att späda med på slutet

Gör så här:

Hacka löken och bryn den i lite matfett
Tärna korven och stek den med löken
I med tomatpurén och låt den få fräsa med
korven och löken ett tag, sen i med resten
av ingredienserna, låt det sedan puttra ihop
i ca 10 minuter, salta och peppra efter egen smak
Jag spädde min stroganoff med 1 dl vatten mot
slutet så att den inte skulle bli alltför tjock, men det
är en smaksak
Jag serverade ris till. jag kokade ris till 2 pers
när det var färdigt så blandade jag i 1 dl majs
och 1 dl strimlad purjolök och pepprade med svartpeppar
Serverade även riven morot till

Denna philadelphiaost använde jag
i stroganoffen

Väldigt mycket sås blir det, men jag gillar
väldigt mycket sås i stroganoff









Smaklig måltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar