VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

onsdag 29 augusti 2012

KASSLER MED CHAMPINJONSTUVNING (GLUTENFRITT)

 
I går så åt vi så god mat, snabbt och enkelt var det också
Jag hade köpt en så god kassler från värmlands chark, den var
precis som jag ville ha den, så där köttig och god, det värsta jag
vet är kassler som smakar lite så där gummiaktigt eller ihoppressat
kött, det är lika dant med skinka, den ska va så där köttig i
smak och konsistent och inte nån hoppressad variant, nä jag
lägger gärna några kronor extra för att få en god skinka eller kassler.
Nog om det, middagsmaten igår blev i alla fall kassler med
champinjonstuvning och det var mums mums
 
Detta behöver du:
 
500-600 gr GOD kassler
Champinjonstuvning som du hittar här
Riven ost
Broccoli fryst eller färsk
Servera med ev. potatis eller ris, behövs inte om man inte vill
 
Laga först till champinjonstuvningen

 








Skiva kasslern


och stek den lätt
 
Lägg den i en ugnsfast form


På med stuvningen


På med lite riven ost

Gratinera i 230 grader tills osten smält och
fått fin färg ca 10-15 minuter

Koka under tiden broccolin

Jag hade tre små kokta potatisar i kylen som jag
stekte och serverade till, man kan äta det som det
är bara, eller servera ris eller potatis till

Och matlådor blev det också att ta med till jobbet
 
Gott snabbt och enkelt
Det gillar jag

 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Åh , vad gott det ser ut!
    Dina foto gör mig så hungrig.
    Har aldrig kunnat äta så mycket som jag gör nu sedan jag fått min celiakidiagnos.
    Nu kan jag ju äta utan att få ont!
    ......och jag går bara ner i vikt ändå.....

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Har nyligen blivit gluten också, är sen tidigare laktos så jätteglad att jag hittade din blogg för det är en helt ny värld..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad kul att du hittade hit
      Hoppas du hittar nått som faller dig i smaken
      MVH Pernilla

      Radera
    2. Lennart här. Jag följde ditt recept fullt ut ovh det blev verkligen görgott som vi säjer här i Värmland. Jag är ingen mästerkock, men det är kul ibland att testa nya saker, och detta blev lyckat! Vi har inga gluten eller laktosintoleranta i familjen, men dina recept passar ju alla smaker och problem, så det är bara att tacka för tipsen! Champinjonsåsen blev fin också, har aldrig tidigare testat att ha soja i denna typ av sås, bara brunsås till köttbullar pannbiff och kött.

      Lycka till med framtida experiment!
      Lennart i värmland.

      Radera
  3. Hejsan Lennart, vad roligt att höra från en värmlandsbo, själv tillbringar jag mycket tid i värmland (skoghall) där jag har min mor boende, eller nästan hela släkten bor där.
    Vad kul att du gillar recepten, och hoppas att du kikar in på bloggen fler gånger och kanske hittar nått bra.
    MVH Pernilla

    SvaraRadera