VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

söndag 19 augusti 2012

PIZZA (GLUTENFRI)


Denna pizza gjorde jag häromdan, och den blev
 ju så god, det är enkelt att göra egen pizza och det
går relativt snabbt också.
Hemma hos oss så är det bara jag som är
glutenintolerant, men jag serverar glutenfritt
till resten av familjen också, jag "har" använt
glutenfria produkter med vetestärkelse i men blir
 jätte dålig av det, så nu är det bara mjölmixer
och andra produkter UTAN vetestärkelse.
Det är väldigt många glutenintoleranta som inte tål
vetestärkelse, men ändå så innehåller väldigt
mycke glutenfritt vetestärkelse, så man får läsa noga
 på innehållsförtekningen även på det glutenfria.
Nu tillbaks till pizzan, jag använde denna pizzabotten
och den blir jätte bra, och så använde jag denna pizzasås
jätte mumsig, sen så kan man ha valfri fyllning på
Jag gjorde så här:

Pizzadegen, det blir två runda bottnar
av en sats

Platta ut ganska tunnt på bakplåtspapper

På med den hemmagjorda pizzasåsen

Bre ut

Jag hade skinka på

Och färska champinjoner


Sen på med egenriven god ost


Grädda i 200 grader varmluft (då kan du ha båda
pizzorna i ugnen) grädda 10-15 minuter

När pizzan var färdig hade jag rå rödlök
och skivade tomater på


Dela pizzan

Sen är det bara att njuta, den blev ju så god



1 kommentar: