VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

tisdag 21 augusti 2012

PYTTIPANNA (GLUTENFRITT)


Det bästa med pyttipanna är att man kan ha i precis
vad man vill, jag hade lite smått som låg i kylen och
skulle ha blivit för gammalt om jag inte använde det

Detta hade jag i min pytt:

potatis och morötter

Ett paket baccon

Lite rökt skinka

En bit falukorv

En gul lök-salt-peppar

Skär allt i valfri storlek och stek var för sig
Råstek potatis och morötter tills dom mjuknat
Stek korv-baccon skinka-lök
och blanda till sist ihop allt i stekpannan





Krydda efter egen smak


Servera med stekt ägg och rödbetor om du vill
Själv strösslade jag över lite egenodlade tomater på
annars tycker jag att det är gott att ha ketchup
på min pyttipanna, men det där är ju en smaksak


Ha en bra dag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar