VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

onsdag 24 oktober 2012

PASTA MED KASSLERSÅS (GLUTENFRITT)

 
Jag tycker jätte mycket om pasta med nån krämig
god sås till, och den här blev verkligen supergod
Och det gick så snabbt att tillaga, jag hann knappt
börja innan det var färdigt
Det gillar jag
 
Detta behöver du 4 pers:
 
500gr kassler
1 gul lök
2 msk glutenfri mjölmix (jag använde sempers finmix)
2 dl vitt vin
1 dl vatten
3 dl grädde
3 msk tomatpuré
1 msk chilisås
½ msk soja
Salt
Svartpeppar
SantaMarias Franska örter
 
Gör så här:
 
Hacka lök och bryn den
Strimla kassler och stek med löken
Pudra över mjölmixen
Tillsätt vin och vatten
Sen i med grädden-tomatpuré-chilisås-soja
Låt det koka ihop några minuter
Sen i med kryddorna, krydda efter egen smak
Jag serverade Sempers glutenfria spagetthi till
 
V hade vårat lilla barnbarn Lucas här, och han
tyckte det var så gott, mmmm.... va gott sa han,
 sen sa han mmmmm.... efter nästan varenda tugga
Det är kärlek nån som älskar ens mat
 
 
HA EN BRA DAG
 
 
 


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar