VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

fredag 18 januari 2013

QUESADILLAS (GLUTEN OCH VETEFRITT)


Till soppan igår så gjorde jag dessa smarriga quesadillas
Det går bra att servera dom som drinktilltugg, eller bara som ett 
gott kvällssnacks

Så här gjorde jag:

Jag använde piadina från Schär, jag gilla Schärs produkter
för att dom inte innehåller nått vetestärkelse

I förpackningen så ligger det två stycken bröd

Tag det första brödet

Riv valfri mängd ost på den första brödkakan

Hacka lök och riv färsk basilika på

Skiva några små tomater och krydda med lite svartpeppar
och Santa Marias salladskrydda

På med den andra brödkakan och tryck till lite lätt

Stek i en torr stekpanna på medelvärme, vänd den ofta
så att den inte bräns

Slica upp den och servera till vad du vill

Jag åt min till soppa

Du kan ju självklart ha vad du vill på din quesadillas


Ha en bra dag










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar