VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

måndag 27 maj 2013

SOJAFÄRSSÅS MED ZUCCHINIPASTA OCH SOJABÖNOR (GLUTENFRITT-VETEFRITT-LAKTOSFRITT)


Hejsan!
Nu är jag här igen på bloggen, har inte uppdaterat den så
värst mycket på senaste tiden, jag har haft fullt upp med det
ena och andra, men som sagt, nu är jag här och det är måndag,
och det innebär ju köttfri måndag, det här blev det i dag, sojafärssås
som jag hade zucchini till istället för pasta, jag tycker ju att zucchini
smakar väldigt bra, så hade jag sojabönor till, och dom smakar 
också jätte gott, och så är dom lite aldente

Detta behöver du:
4 pers

Sojafärssåsen:

1 påse sojafärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 burk champinjoner
1 burk krossad tomater + 1 burk vatten
3 msk tomatpuré
1 burk laktosfri creme fraiche = 2 dl
Salt och svartpeppar
Olja eller laktosfritt smör att steka i

Zucchinipastan:

2 normalstora zucchini
1 ask sojabönor som du tinat
Laktosfritt smör att steka i
Flingsalt
Svartpeppar

Gör så här:

Hacka lök och vitlök
Fräs lök och svamp  i en stekpanna 
I med sojafärsen och låt den steka med ett tag
 Sen i med tomatpurén, stek och rör om i några sekunder
I med vitlök-krossade tomater- fyll tomatburken med vatten och ha i 
Låt koka ihop ett par minuter och sen i med creme fraichen
Salta och peppra efter egen smak
Låt sojafärssåsen puttra i ca 5 minuter

Gör zucchinipastan så länge
Skölj och skala zucchinin, du kan behålla skalet på om du vill
Hyvla den på längden med en osthyvel
Skär den sedan i strimlor
Ha i en stor klick laktosfritt smör i en stekpanna och stek
strimlorna i ett par minuter, ha även i sojabönorna och
låt dom steka med, häll över på ett serverngsfat
och salta och peppra på zucchinin

Servera-Ät-Njut















Ha en fortsatt bra måndag








2 kommentarer:

  1. Ser ut som en bra vegorätt. Fiffigt att blanda zucchinin med sojabönor för lite mer matighet. Ha en fortsatt bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar !

    Sportfotograf
    http://www.sportfoton.se

    SvaraRadera